loading...
بازتاب
نویسنده وبلاگ بازدید : 48 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)



مفیدستان:

اگر از آباژور قدیمی‌تان خسته شده اید اما نمی‌خواهید برای خرید آباژور جدید هزینه کنید می‌توانید پایه یا روکش آباژور را عوض کنید. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه شکل آباژورتان کاملاً عوض می‌شود. در این ساختنی طرز ساخت یک پایه آباژور با پرینتر سه بعدی را یاد می‌گیرید. هزینه پرینت این پایه به مراتب کمتر از خرید یک آباژور جدید است. با ساختنی همراه باشید.

چون فقط قصد داریم پایه آباژور بسازیم، این ساختنی فقط شامل آموزش طراحی پایه است. ما مدل توسعه طراح را در اختیارتان می‌گذاریم و تما مراحل آن را برایتان آنالیز می‌کنیم. شما می‌توانید از این روش سازماندهی الگوریتم برای ایجاد یک طراحی جدید استفاده کنید. بعد از طراحی هم می‌توانید فایل STL که ساخته اید را با پرینتر سه بعدی پرینت کنید و آن را به آباژور قدیمی‌تان وصل کنید.

برای طراحی پایه آباژور به نرم افزارهای زیر نیاز دارید:

  • Rhinoceros 5
  • Grasshopper
  • Paneling Tools plugin
  • WeaverBird
  • Fabtools (اختیاری)

گام اول: مدل توسعه

مدل توسعه به چند بخش تقسیم می‌شود. وقتی مدل توسعه را به این روش می‌کشید، حتی بدون آشنایی کامل با نرم افزار Grasshopper هم می‌توانید روند طراحی را به درستی درک کنید.
همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید هر بخش ورودی و خروجی‌هایی دارد که با رنگ و تگ مشخص شده اند. دنبال کردن این کدگذاری رنگی کار ساده ای است.

گزینه‌های کنترلر و نحوه پرینت در سمت چپ قرار دارند. اگر نمی‌خواهید این مدل طراحی را تغییر بدهید، می‌توانید فقط روی اسلایدرها کار کنید و سپس پایه آباژور را پرینت کنید.

گام دوم: شکل اصلی

کنار سیلوئت یک حباب لامپ یک منحنی بکشید. می‌توانید این خط را در هر مرحله ای از کار تغییر بدهید. فقط سعی کنید خط را خیلی پیچیده نکنید.

دقت کنید که جهت خط منحنی بسیار مهم است. نقاط منحنی باید از بالا تا پایین با دقت شمرده بشوند.

گام سوم: سطح افست

سطح افست را اضافه کنید

سطح افست را اضافه کنید

در این مرحله یک سطح خارجی برای طرح ایجاد می‌کنیم. فاصله افست تعداد دانه‌های آویزان از سطح اصلی را مشخص می‌کند. هر دوی این سطوح به شبکه تبدیل می‌شوند و با اسلایدرهای گام اول مدل توسعه کنترل می‌شوند.

گام چهارم: ماژول دانه

برای کشیدن یک دانه میوه کاج مناسب باید نکات زیر را در رعایت کنید:

  • وقتی مستطیل پایه را می‌کشید، نقاط را با یک روش مناسب شماره گذاری کنید.
  • برای کشیدن خطوط منحنی از Polyline یا Control point curve استفاده کنید. این خطوط را روی ارتفاع‌های مختلف نسبت به مستطیل قرار بدهید و آنها را به روش دلخواه تان اصلاح کنید.
  • حواستان باشد در مراحل بعد برای ایجاد شبکه الماسی از ماژول استفاده خواهیم کرد. به همین خاطر باید هر دو خط منحنی را روی قطر مستطیل بکشید.
  • مهمترین نکته جهت خطوط است. از شماره خطوط به عنوان راهنما استفاده کنید و خطوط منحنی را به همان ترتیب بکشید. به این ترتیب کنترل شکل دانه‌ها در ادامه راحت تر می‌شود.
  • اگر نوک دانه‌های کاج ظاهر خوبی ندارند، می‌توانند از نمونه‌های موجود در تصاویر الهام بگیرید و اشکال را اصلاح کنید.

گام پنجم: قطعات را چک کنید

قطعات مدل را چک کنید

قطعات مدل را چک کنید

حالا باید قطعات را چک کنید و مطمئن شوید ویژگی‌های هندسی آنها با هم متناسب است. تا این مرحله باید شکل اصلی و سطح افست، نقاط شبکه ای هر دو سطح و ماژول دانه را آماده کرده باشید.

گام ششم: شبکه الماسی

شبکه الماسی را اضافه کنید

شبکه الماسی را اضافه کنید

در این مرحله شبکه مستطیل را تغییر می‌دهیم، یک ردیف به آن اضافه می‌کنیم و شبکه الماسی می‌سازیم.

گام هفتم: ماژول دانه را روی طرح قرار بدهید

در این مرحله با استفاده از Morph 3D ماژول دانه ای که در آماده کردیم را بین دو سطح شبکه الماسی قرار می‌دهیم. با اینکار خطوط منحنی هم متناسب با جایشان روی شبکه تغییر می‌کنند.
بعد از اضافه کردن دانه‌ها، باید درخت داده را به سه شاخه تقسیم کنید. الماس – مستطیل‌های سابق در شاخه اول، منحنی‌های میانی در شاخه دوم و منحنی‌های رویی در شاخه سوم قرار می‌گیرند.

حالا می‌توانید این شاخه‌ها را یکپارچه کنید.

گام هشتم: مثلث‌های بالایی و پایینی

مثلث‌های بالایی و پایینی را اضافه کنید

مثلث‌های بالایی و پایینی را اضافه کنید

ابتدا لبه‌های پایه آباژور را درست کنید تا سوراخ‌هایی که بعد از تبدیل مستطیل به شبکه الماسی ایجاد شده، از بین بروند.

مثلث کاملاً صاف است و نسبت به سایر دانه کمی‌متفاوت دیده می‌شود اما ساده ترین متد برای پیشبرد طرح است. اگر روش بهتری سراغ دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

گام نهم: درپوش را بسازید

درپوش را اضافه کنید

درپوش را اضافه کنید

اندازه درپوشی که می‌سازید را با توجه به ابعاد آباژورتان انتخاب کنید. می‌توانید از مدل‌های آماده هم استفاده کنید. این درپوش را می‌توانید در لایه‌های فایل Rhino پیدا کنید.

گام دهم: ضخامت را تنظیم کنید

ضخامت مدل را تنظیم کنید

ضخامت مدل را تنظیم کنید

در این مرحله تمام اجزای طرح را بهم وصل می‌کنیم و ضخامتش را تنظیم می‌کنیم. اگر از پلاستیک شفاف برای پرینت پایه آباژور استفاده می‌کنید، باید مدل را تا حد امکان نازک نگه دارید. البته ضخامت طرح به نوع پرینتر سه بعدی هم بستگی دارد.

برای این مرحله گزینه Mesh Thicken در نرم افزار WeaverBird بهترین گزینه است. این گزینه یک توری افست به طرح اضافه می‌کند و لایه آخر را تا حد امکان به سایز اجزا نزدیک نگه می‌دارد (که برای پرینت صحیح بسیار مهم است).

حالا می‌توانید مدل سه بعدی تان را در قالب فایل STL ذخیره کنید.

گام یازدهم: نحوه پرینت را تنظیم کنید

با استفاده از گزینه advanced Bake ابزار FabTools می‌توانید نحوه پرینت را تنظیم کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید فرایند پرینت را سازماندهی کنید. استفاده از advanced Bake بسیار ساده است؛ یک نام برای مدل انتخاب می‌کنید، یک لایه را برای پرینت می‌کنید (اگر طرح تان چند لایه است، همه لایه‌ها را انتخاب کنید) و سپس گزینه Bake را بزنید.

گام هفتم: پایه آباژور را پرینت کنید

در تصاویر بالا می‌توانید دو نمونه پرینت شده از همین مدل سه بعدی را ببینید. عبور نور از پلاستیک شفاف افکت جالبی به آباژور می‌دهد. اگر این پایه آباژور را ساختید، حتماً تصاویرش را برای ساختنی ارسال کنید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

با پرینتر سه بعدی پایه آباژور با طرح میوه کاج بسازید

توضیح کوتاه

این پایه آباژور با نرم افزار گرس‌هاپر طراحی می‌شود.

نویسنده


عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری

مطلب با پرینتر سه بعدی پایه آباژور با طرح میوه کاج بسازید در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :با پرینتر سه بعدی پایه آباژور با طرح میوه کاج بسازید
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8%d8%a7%da%98%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%85%db%8c%d9%88/
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 602
  • بازدید سال : 2,186
  • بازدید کلی : 25,426