loading...
بازتاب
نویسنده وبلاگ بازدید : 51 چهارشنبه 01 دی 1395 نظرات (0)


خاموش کردن اين پروتئين در جلوگيري از چاقي بسيار موثر است


خبرگزاري آريا-مطالعات محققان نشان مي دهد غيرفعال کردن يک پروتئين سبب کاهش چربي بدن و بهبود سطح قند خون مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، چاقي بر تمام اندام هاي بدن تاثير مي گذارد و در اين ميان کبد جزء آسيب پذيرترين ها است. بيماري هاي مزمن کبدي، ديابت و بيماري هاي قلبي از جمله مهمترين آسيب هاي ناشي از اضافه وزن هستند.
محققان دانشگاه سنت لوييس با غير فعال کردن يک پروتئين، موفق به کاهش چربي بدن و کنترل ميزان قند خون در نمونه هاي حيواني شده اند. اين پروتئين FSP27 نام دارد. نقش چربي بدن ذخيره انرژي براي مواقع ضروري است؛ ولي پروتئين FSP27 از سوخت و ساز چربي جلوگيري کرده و سبب انباشته شدن چربي در سلول ها مي شود. رژيم چرب منجر به افزايش پروتئين FSP27 شده و اين چربي در کبد ذخيره مي شود. محققان با غير فعال کردن اين پروتئين چربي بدن موش هاي آزمايشگاهي را کاهش داده اند. افزايش ميزان حساسيت نسبت به انسولين در موش ها، از ديگر اثرات غير فعال کردن اين پروتئين گزارش شده است.
محققان در تلاشند تا اين روش را در انسان مورد بررسي قرار دهند. اين آزمايش در صورت موفقيت، راهکار موثري براي مقابله با چاقي و اضافه وزن است.
نتايج اين مطالعه در نشريه Lipid Research منتشر شده است.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

نحوه نگهداري از قناري ها پزشكي مجمع فرهنگی …متن کامل محل نگهداري ازقناري به تجربه ثابت شده است پرندگاني كه در قفسهاي وسيع و همه چیز در مورد کودکانتغذيه مناسب در دوران بارداري و قبل از آن، توصيه متخصصان تغذيه به منظور تولد نوزادي صحـت و ســلامت صحـتوســلامتبه سايت ساز و آواز خوش آمديد در اين سايت همه انواع موسيقى فلم و ويديوکتاب طنزو اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرزفشار خون یكی از علایم حیاتی مهم است با اندازه گیری فشار خون اطلاعات مهمی در مورد عکسهاي داغ داغ طوطی کاسکوسبزيجات و ميوه جات مفيد براي پرندگان زينتي در اين قسمت به معرفي تعدادي از سبزيجات كه طب قرآنی درمان گياهيعرفان روانشناسياگر به کشیدگی عضله دچار شده اید ، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک ماده غذایی که تعداد و کیفیت اسپرم‌ها را تقویت می‌کنند سیر سیر یکی از بهترین افسردگي تشخيص و راه درمان آرشيو …افسردگی ها در بیماری افسردگی که مخفف است فرد همواره در حالت دلسردی، غم سيستم مسلح کنندهعلوم نظامى دستگاه مسلح کننده پروانه همه چیز در مورد کودکان تغذيه مناسب در دوران بارداري و قبل از آن، توصيه متخصصان تغذيه به منظور تولد نوزادي سالم و صحـت و ســلامت صحـتوســلامت به سايت ساز و آواز خوش آمديد در اين سايت همه انواع موسيقى فلم و ويديوکتاب طنزو فکاهيات بنشر نحوه نگهداري از قناري ها پزشكي مجمع فرهنگی سفیدشهر لید مقاله به تجربه ثابت شده است پرندگاني كه در قفسهاي وسيع و مناسب زندگي مي كنند همواره اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرز فشار خون یكی از علایم حیاتی مهم است با اندازه گیری فشار خون اطلاعات مهمی در مورد سلامتی عکسهاي داغ داغ طوطی کاسکو سبزيجات و ميوه جات مفيد براي پرندگان زينتي در اين قسمت به معرفي تعدادي از سبزيجات كه از ارزش طب قرآنی درمان گياهيعرفان روانشناسي اگر به کشیدگی عضله دچار شده اید ، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای خود یک مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از آموزش تخصصی مصرف استروئید در بدنسازی داروهای استروئیدی داروهای حتما در لینک تلگرام من عضو شوید اگه تعداد ها بالا بره حتما هر روز افسردگي تشخيص و راه درمان آرشيو انجمن افسردگی ها در بیماری افسردگی که مخفف است فرد همواره در حالت دلسردی، غم، دلتنگی

مطلب خاموش کردن اين پروتئين در جلوگيري از چاقي بسيار موثر است در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :خاموش کردن اين پروتئين در جلوگيري از چاقي بسيار موثر است
http://mofidestan.ir/%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a7%d9%8a%d9%86-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%a6%d9%8a%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%da%86%d8%a7/
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 595
  • بازدید سال : 2,179
  • بازدید کلی : 25,419